הישג גדול ל“ידיד“ - הלחץ עבד - קופות החולים ישלמו חלק גדול מחובות האזרחים למד“א

© כל הזכויות שמורות ל"ידיד מרכזי זכויות בקהילה" (ע"ר)

Proudly built on  Wix by the Wix Monster בניית אתרים בוויקס

לקבלת מידע על מרכזי הזכויות וימי קבלת קהל התקשרו 1-700-500-313

הישג גדול ל"ידיד" - הלחץ עבד - קופות החולים ישלמו חלק גדול מחובות האזרחים למד"א

31/10/2012

הישג גדול ל"ידיד" - הלח�...

אחרי חמש שנים ועבודה משותפת עם משרד הבריאות והכנסת - סוף סוף אור בקצה המינהרה - קופות החולים יממנו חלק גדול מחובות העבר של האזרחים למד"א

הכל התחיל לפני כמעט חמש שנים. בעקבות מאות תלונות שהגיעו למרכזי הזכויות של "ידיד" ועסקו בצורת הגבייה הדרקונית של מד"א מאזרחים שנזקקו לשרותי פינוי באמבולנס, עשינו חשיבה מעמיקה והחלטנו כי אחד הדברים שחייבים לעשות זה לפעול לנתק את התשלום למדא מהאזרחים ולוודא כי כל תשלום שבסופו של יום אמור להיות משולם על ידי קופת החולים של המבוטח חייב להעשות מבלי שהמבוטח יצטרך, קודם לשלם, ואח"כ להגיש את הקבלה לקבלת החזר.


התחלנו לעבוד. הכנו הצעת חוק מתאימה והראשון שהרים את הכפפה, היה ח"כ איתן כבל אליו הצטרף ח"כ זבולון אורלב. ההצעה עברה בקריאה טרומית ונתקעה. אז פנינו ליו"ר הועדה לפניות הציבור, ח"כ אורי מקלב וביקשנו לקיים דיון בנושא בועדה. התברר שזו היתה פריצת הדרך. לאחר שורה של דיונים בנושא הוחלט לשנות את הנוהלים ולחבר בין קופות החולים למדא באופן ישיר.


וכך, מחודש פברואר 2010 כל אזרח המפונה על ידי מד"א לבית החולים ומתאשפז שם, דבר, שעל פי החוק, מהווה עילה למימון הפינוי על ידי קופת החולים – לא צריך יותר לשלם למד"א – הוא צריך להגיש את דרישת התשלום לקופת החולים שלו והיא זו שמעבירה את הכסף למד"א.


וזה עובד. ואפילו יפה, אבל לא יפה מספיק – כי עדיין המבוטח צריך להעביר את דרישת התשלום לקופת החולים – ומה קורה עם הוא שוכח? בכל זאת היה מאושפז. זה היה הדבר השני שדרשנו לשנות


אבל יותר מכך – מה קורה עם עשרות אלפי האזרחים שהשתמשו בשרותי מד"א לפני פברואר 2010? כאלה שכבר עברו שש ושבע שנים והיום מד"א מפעילה נגדם את הליכי הגבייה המינהלית הנוראית? הרי חלקם הגדול אושפז וזכאי לכך שקופת חולים תשלם את עלות האמבולנס. בשני הנושאים הללו החלטנו להמשיך ולפעול כדי להביא לשינוי המבוקש.


וזה מה שקיבלנו ממשרד הבריאות כתגובה בימים האחרונים:
"משרד הבריאות פועל להקלת הליכי ההתחשבנות של חולים המטופלים על ידי מד"א. במסגרת זו, קבע בחוזר כללים להתחשבנות בין מד"א לקופות החולים שעל פיה, אדם שפונה באמבולנס יפנה לקופת חולים ויבדוק את זכאותו, להחזר מהקופה, במידה ועל פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי הוא זכאי להחזר, הקופה תעביר התשלום ישירות למדא.
בימים אלה משרד הבריאות בוחן הרחבת ההסדר כך שהתשלומים יועברו ישירות על ידי קופות החולים בלא שהחולה יצטרך להגיע לקופה.בעניין הסדרת חובות העבר- המשרד פועל להגיע להסדר כולל לחייבים, בעלי חובות 'ישנים' , טרם כניסת החוזר לתוקף, שבמסגרתו קופות החולים ישלמו למדא את סכומי הזכאות, ולגבי שאר רכיבי החוב, תינתן הנחה, מסך הסכומים הנותרים, על ידי מד"א וחברות הגביה, כולל במקרים שבהם אין למפונה זכאות להחזר מקופת החולים. בנושא זה מתקיימים דיונים עם מד"א, חברות הגביה, וקופות החולים.
לעניין התנהלות חברות הגביה הפועלות מטעם מד"א- משרד הבריאות הבהיר למדא כי התנהגות לא ראויה ותוקפנית של חברות הגביה למול חולים חייבים אינה מקובלת עליו. על פי הוראות המשרד, בימים אלה מד"א פועל להוצאת מכרז חדש לעניין הגביה, שבו ייקבעו דרישות מחמירות ומוגבלות להליכי הגביה שיכולות החברות לנקוט כלפי החייבים.

אם זהו המצב – הרי שחסכנו לעשרות אלפי החייבים למד"א סכומים המגיעים לכ- 50 מליון ש"ח.= הישג לא רע.

שתפו
Please reload