השדולה הפרלמנטרית להעצמת האזרח במוסד לביטוח לאומי קיימה את ישיבתה הראשונה.

© כל הזכויות שמורות ל"ידיד מרכזי זכויות בקהילה" (ע"ר)

Proudly built on  Wix by the Wix Monster בניית אתרים בוויקס

לקבלת מידע על מרכזי הזכויות וימי קבלת קהל התקשרו 1-700-500-313

השדולה הפרלמנטרית להעצמת האזרח במוסד לביטוח לאומי קיימה את ישיבתה הראשונה.

02/06/2015

השדולה הפרלמנטרית להעצמת ה�...

בתום הדיון אמרה ח"כ קארין אלהרר כי "היום התנענו תהליך של שיח משולש בו משתתפים הכנסת, הממשלה וארגוני החברה האזרחית. הדיון שהתחלנו בו היום מתקיים מתוך הבנה שצריך לשפר את התנהלות המוסד לביטוח לאומי אל מול האזרח.

ראשי השדולה- חברי הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ואורי מקלב (יהדות התורה) קיימו היום מפגש בנוכחות עשרות פעילים חברתיים ונציגי ארגונים אזרחיים, במעמד מנכ"ל המוסד פרופ' שלמה מור יוסף ובשיתוף סמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד ומנהלת המחלקה המשפטית בארגון עו"ד ורדית דמרי-מדר. במהלך הכנס הוצגה סקירה מקיפה מפיו של מנכ"ל הביטוח הלאומי אודות פעילות המוסד, הבעיות שבהם הוא נתקל ודרכי הטיפול שבהן וכן סקירה של דו"ח מיוחד בנושא כשלי הביטוח הלאומי שנכתב בעמותת "ידיד".

בדיון בו נטלו חלק גם יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אללוף וכן חברי הכנסת מיקי רוזנטל, עבזאללה אבו מערוף, איציק שמולי, חיים ילין, יואב קיש ויואל חסון, הוצגו עדויות רבות העוסקות בבעיות השירות במוסד לביטוח לאומי ובמיוחד יחס הרופאים והפקידים בוועדות הרפואיות וכן במענים המתקבלים מן המוקד הטלפוני המופעל על ידי חברה חיצונית. השדולה תתכנס אחת לחודשיים ותעלה, בכל דיון, נושא אחד ותדון בו בהרחבה. בסוף כל דיון יצאו החלטות לביצוע ובהן הצעות חוק פרטיות, קריאה להצעות חוק ממשלתיות ועוד.

בתום הדיון אמרה ח"כ קארין אלהרר כי "היום התנענו תהליך של שיח משולש בו משתתפים הכנסת, הממשלה וארגוני החברה האזרחית. הדיון שהתחלנו בו היום מתקיים מתוך הבנה שצריך לשפר את התנהלות המוסד לביטוח לאומי אל מול האזרח.

ח"כ אורי מקלב אמר כי "הדיון היום העלה על השולחן סוגיות המהוות תופעות בעייתיות ביחס אל מבוטחי הביטוח הלאומי, אנחנו יודעים שאנשי המוסד עושים רבות כדי לשפר את המצב ואנחנו כאן כדי לסייע."

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אללוף אמר כי "זהו דיון חשוב בעיקר כי משתתפים בו נציגים של הכנסת הממשלה והחברה האזרחית. רק בעזרת החברה האזרחית ניתן יהיה לייצר את האווירה המתאימה לשינוי במוסד לביטוח לאומי"

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף אמר כי המוסד משקיע זמן רב ומשאבים לשיפור השירות וכי הדבר לוקח זמן. הוא בירך על המפגש והודיע כי אנשי המוסד ימשיכו לשתף פעולה עם חברי הכנסת וארגוני החברה האזרחית לטובת תושבי מדינת ישראל.

סמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, אמר כי "אין ספק שהמוסד לביטוח לאומי הוא אחד מהמוסדות החשובים בישראל. יש צורך דחוף לחזק אותו אך במקביל לתקן את הקלקולקים המובנים הקיימים בו.

בתום הדיון הודיעה ח"כ אלהרר לחברי השדולה כי הם קוראים למוסד לביטוח לאומי לפעול לאלתר לשיפור הנושאים הבאים:

  1. מתן מידע ברור ופשוט למבוטחים.

  2. הרחבת הזמינות הגאוגרפית של הסניפים ואפשרות לקבל מענה טלפוני מהפקידים

  3. הרחבת השירותים הניתנים באשנבים ובסניפי משנה לצורך הגדלת מיצוי זכויות המבוטחים

  4. יידוע על אפשרות הפנייה לוועדה ועל נהליה

  5. הגדרת תקופת זמן מקסימאלית לטיפול בבקשות

  6. הנמקה – ברורה וכוללת לכל בקשה של המבוטח.

  7. פעילות יזומה למיצוי זכויות - מתן מידע וסיוע במיצוי זכויות גם כאשר המבוטח מגיע לסניף רק בנוגע לנושא אחד.

  8. הרחבת הנגישות הלשונית

חברי השדולה וכן עמותת "ידיד" ושאר הארגונים האזרחיים והפעילים החברתיים ימשיכו לעקוב אחרי ההתנהלות השירותית של המוסד לביטוח לאומי ובבד בבד יפעלו להשגת התקציבים הנדרשים שיאפשרו טיוב השירות הניתן לציבור המבוטחים ותוצאות מעקב זה יוצגו בדיון הבא של השדולה.

שתפו
Please reload