סיפורי הצלחה לפתיחה מוצלחת של השבוע

© כל הזכויות שמורות ל"ידיד מרכזי זכויות בקהילה" (ע"ר)

Proudly built on  Wix by the Wix Monster בניית אתרים בוויקס

לקבלת מידע על מרכזי הזכויות וימי קבלת קהל התקשרו 1-700-500-313

סיפורי הצלחה לפתיחה מוצלחת של השבוע

18/11/2018

 מה יותר טוב מלהתחיל את השבוע במספר סיפורי הצלחה ממרכזי הזכויות שלנו והפעם מהמרכזים בנצרת עילית ובאופקים, הפועלים במסגרת המיזם המשותף שלנו עם המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל

 

נתחיל בנצרת עילית שם מביאה לנו עו"ד נטליה כץ, (בתמונה) מנהלת המרכז הפועל במסגרת המיזם המשותף עם המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל שני סיפורים המוכיחים כי אם חושבים מחוץ לקופסא ואם מאמינים ביכולת לשנות הכל אפשרי. 

 

למרכז בנצרת עילית הגיעה משפחת אבילם (שם בדוי) ממגדל העמק. בבדיקה ראשונה התברר כי המשפחה שלה 6 ילדים, נקלעה לחובות בשל חתונתו של בנם הבכור. החובות שהצטברו לכמה עשרות אלפי שקלים כללו פיגור בתשלומי חשמל, מים, גז, תשלום המשכנתא ועוד. לא מדובר במשפחה ענייה אלה במשפחה שהכנסתה החודשית עומדת על כחמישים אחוז מעל לשכר הממוצע במשק. עו"ד כץ בדקה מספר חלופות שיאפשרו תשלום החובות וחזרה לדרך כלכלית ראוייה והרעיון שעלה הוא להגדיל את המשכנתא הקיימת בסכום של כ- 60 אלף ₪ וזאת מבלי לשנות את תנאי ההחזר החודשי. הבנק הסכים, החובות שולמו והמשפחה ממשיכה בחייה כאילו לא היה משבר כלכלי.

 

הסיפור השני שלנו נוגע הוא סיפורה של אילנה (שם בדוי) מנצרת עילית שפנתה אלינו עם בקשה לעזור לה עם חובות בארנונה. אחרי בירור במחלקת הארנונה התברר שחובה עומד על כ- 9900 ש"ח. הוגשה בקשה להנחה על סמך מצב כלכלי קשה ותוך זמן קצר התקבלה התשובה ולפיה קיבלה אילנה הנחה של 80% על סכום הארנונה מה שהפחית את החוב לכ- 2,000 ₪ אשר ישולמו בהסדר תשלומים נוח. בימים אלה מסיימת אילנה לימודי מקצוע במימון משרד העבודה והרווחה ואנו נסייע לה להשתלב בעבודה באמצעותה תוכל להתפרנס בכבוד.

 

הסיפור השלישי לתחילת השבוע מגיע אלינו ממרכז "ידיד" באופקים, כפי שמספרת אדוה שליכטר, מנהלת המרכז. דינה (שם בדוי), תושבת אופקים בשנות החמישים לחייה החליטה שהגיע הזמן למימוש עצמי וקריירה חדשה. היא פנתה לחברה הנמצאת באזור רעננה, שם שמחו לרשום אותה לסדנאות ההעצמה, ועוד יותר שמחו לגבות ממנה את הסכום המלא בעבור הסדנאות-כ-4000 ₪. הסכום הזה נדרש עבור 12 מפגשים.

לאחר 2 מפגשים החליטה דינה כי היא מבקשת להפסיק את השתתפותה בשל העובדה כי התכנים שהובטחו לה מול אלו שניתנו במציאות היו רחוקים זה מזה כמרחק מזרח ממערב.

 

היא פנתה אל החברה, וביקשה לבטל את ההסכם.לאחר דין ודברים סוכם כי תוחזר לה מחצית מהכסף ששילמה. פה החלה סאגה מיותרת ומתישה שנמשכה יותר מחצי שנה שבסיומה נמסר לדינה כי עקב בעיות של תזרים מזומנים אין החברה יכולה להחזיר לה את כספה.

 

זה היה הרגע בו דינה הגיעה למרכז "ידיד" באופקים. כבר בהתחלה, מספרת אדוה, הרגשתי שמשהו לא תקין, עשיתי בירור קצר ומצאתי לא מעט אנשים שהתלוננו על בעל החברה וסיפרו סיפורים דומים על התחייבות להחזרת כספים שמעולם לא בוצעה. נסיונות טלפונים להשיג את בעלי החברה או נציגיה עלו בתוהו. בסופו של דבר הצלחתי להשיג את מספר הטלפון הסלולרי של בעל החברה. השיחה איתו התנהלה בצעקות מצידו תוך שהוא מנתק את הטלפון כשהוא טורח לומר שוב ושוב שאם דינה או "ידיד" מעוניינים הם יכולים לתבוע אותו בבית המשפט.

 

לכאורה היה נדמה כי הגענו למבוי סתום אך המשכנו לנסות ואף הדרכנו את דינה כיצד לפנות אליו שוב ושוב בדרישה לקבלת ההחזרה המגיע לה. בשיחת הטלפון האחרונה של דינה אל בעל החברה הוא נשמע קצת אחרת "למה את מפנה אליי אנשים שעובדים עם עורכי דין הוא שאלה והבטיח כי תקבל את הכסף המגיע לה בתוך זמן קצר כזיכוי מחברת האשראי. דרשנו לקבל אסמכתא להחזרת התשלום ומועד שבו יועבר הכסף ואכן קיבלנו. עברו מספר ימים והכסף הופיע בחשבון הבנק של דינה. החיוך שעל פניה כשהגיעה למרכז להודות לנו היה שווה הכל.

 

 

 

שתפו
Please reload